dinsdag 12 november 2013

Vintage Kerstkaart

hoi allemaal

deze vintage kerstkaart heb ik weer ontworpen voor het
Marianne Design challenge blog
het is een opdracht van onze Yvonne
en zij wilde graag als opdracht een vintage kerstkaart zien

de schets is een eigen ontworpen schets
en dit kaartje heb ik ervan gemaakt


 
 
de spulletjes op de kaart zijn als volgt:
 
 
Scrappapier : Scandinavian winter nr. PB7040 , Christmas Wishes nr. PK9087 , Country Christmas nr.PK9067 , Scandinavian Christmas nr. PK9068 ,
Vintage Lace : nr. JU0823 kleur Ivoor
Knipvel: Vintage kerstvel nr. VK9515 (collectie uit 2010)
Stempels : Clear stamp Winter nr. SFUN0007 ( party fun) , clear stamp vintage nr.CS0872
Pareltjes : gekocht bij de Action
 
werkwijze van de kaart:
 
onder kaart van 13,5 x 13,5 cm
daarop een vel papier van 13 x 13 cm
van onderaf  ongeveer 3 cm een vintage lint geplakt
toen heb ik 4 losse sterren gemaakt van verschillende kleuren papier
en her en der op de kaart geplakt
hierop weer een kader van 5 x 8,5 cm geplakt
hierna heb ik het vintage vel ovaal uitgeknipt en op dit kader geplakt
en verder uitgewerkt in 3D
links onder in de hoek 3 pareltjes geplakt
in de rechter onder hoek heb ik een stempel afdrukje van MD geplakt
en deze ingekleurd met disstress stiften en uitgedoezeld met een water penseel
als laatste heb ik in de rechter bovenhoek een tekststempel geplakt
 
ik vond het inkleuren met inkt wel goed gedaan
want ik ben nog steeds veel aan het oefenen
 
ik zie jullie graag een volgende keer terug
groetjes jolanda bongers
 
 


2 opmerkingen: